biester
Puls Branży

Toyota: nowy silnik spalinowy kontra elektryczny

Dyrektor generalny Toyoty, Akio Toyoda, wywołał falę uderzeniową w branży motoryzacyjnej, ujawniając plany dotyczące silnika spalinowego, który może wywrócić do góry nogami sektor pojazdów elektrycznych (EV). Twierdzenie Toyody o silniku, który „zniszczy cały przemysł pojazdów elektrycznych” wywołało intrygę i debatę.

Najważniejsze w stanowisku Toyody są jego obawy związane z pośpiechem w kierunku wprowadzenia pojazdów elektrycznych. Twierdzi, że szybka transformacja może mieć tragiczne konsekwencje gospodarcze i środowiskowe. Toyoda przewiduje wygórowane koszty nie tylko rozwoju i produkcji, ale także niezbędnej infrastruktury. Jego zdaniem może to sprawić, że dla wielu samochody staną się niedostępne i potencjalnie doprowadzi do niedoborów energii w krajach, przy minimalnych korzyściach dla środowiska ze względu na zwiększoną emisję CO2 z produkcji akumulatorów.

Wykorzystując Japonię jako studium przypadku, Toyoda podkreśliła potencjalne niedobory energii elektrycznej w okresach szczytowych, jeśli wszystkie pojazdy byłyby zasilane elektrycznie. Szacunki sugerują, że Japonia może ponieść koszty takiego przejścia na poziomie około 110–290 miliardów euro. Plastik z dwutlenkiem węgla

Ogłoszenie to wywołało kontrowersyjny dialog w branży. Niektórzy postrzegają Toyotę jako ostrożnego strażnika przed pochopną elektryzacją, inni zaś zarzucają firmie utrudnianie postępu w celu ochrony jej interesów. Obietnica Toyody dotycząca przełomowego silnika symbolizuje szerszy dyskurs na temat przyszłości mobilności. 

Dodaj ofertę pracy